つーる ど 日常茶飯事

自分軸な自転車や趣味のログ。

zwiftが月額使用料を変更した件

レース前になると、ちょっとトレーニングしとくかという感じに便利なzwift。

 

そんなzwiftからユーザー宛へのメールが届きました。

 

以下引用。

Three years ago, when we founded Zwift, a lot of people told us we were nuts. There are simply not enough cyclists to build a long term business, they said. But being cyclists ourselves, we knew they were wrong. We knew that there is not a more vibrant, dedicated, passionate group of people in the world than the global community of cyclists. Moreover, we knew that this community was being woefully underserved when it came to riding indoors—remember how boring indoor training used to be? Your continuous feedback and awe-inspiring 147 million miles (237 million km) of riding—that’s 650 roundtrips to the moon—have helped us to shape the product as it stands today and what it will become tomorrow. Thank you.

We have come a long way with Zwift since the beta release, and we have some exciting things planned for the upcoming season. We just rolled out our lush new Mayan Ruins expansion of Watopia—currently my favorite stretch of road on Zwift—and we recently began piloting Group Workouts, which marry the social fun and motivation of group rides with the targeted training benefits of workouts—try one and let us know what you think. You’ll see even more events to choose from and new training plans are being added to our library. But we have so much more that we hope to deliver to you: new gameplay features, more maps and expansions to existing maps, improved social riding experiences, better guidance in reaching your training and fitness goals. The list goes on, and on.

The team too has grown. Every day we work at building the team that can bring you an awesome and constantly improving experience to help you improve your cycling performance and achieve your fitness goals. From a scrappy little team that could all fit around a table and share a meal, Zwift’s staff has grown to over a hundred people including programmers, artists, designers, testers, community managers, coaches, marketers, and an awesome support staff working to help Zwifters when they have questions.

In order to continue to make Zwift bigger, better and more beautiful, we are updating our membership price to ¥1500 per month, effective today. As a way of saying thank you, however, to the awesome Zwifters who helped us get here, your pricing will not change for one year. If you happen to suspend your membership during this period and come back, you can still enjoy your current pricing level. (Visit our FAQ for all the details.)

At Zwift, we take seriously our mission to help more and more Zwifters achieve their fitness goals by making training fun, rewarding, and effective — and we take great pleasure doing it. We are grateful to all of you, and we look forward to seeing you on Zwift!

 

※日本語訳

3年前、私たちがZwiftを設立したとき、多くの人々が私たちにナッツ(頭がおかしい、オタクという意味のスラング)であると言いました。単に長期的なビジネスを構築するのにユーザーとなる十分なサイクリストがいない、と彼らは言った。しかし自転車に乗っていると、批判をした彼らは間違っていることが分かりました。私たちは、世界中のサイクリストのコミュニティよりも、活気に満ちていて熱心な人々の集団がないことを知っていました。さらに、屋内でのトレーニングには、このコミュニティが悲惨なほど不十分であることが分かっていました。継続的なフィードバックと驚異的な1億4,700万マイル(2億3,700万km)のライディング(月への650ラウンドトリップ)は、今日の製品と明日を形作るのに役立っています。ありがとうございました。

ベータ版のリリース以来、私たちはZwiftと長い道のりを歩んできました。今後のシーズンに向けていくつかのエキサイティングなことを計画しています。私たちは、私たちの新しいマヤ遺跡の拡充であるワトピア(現在私のお気に入りのZwiftでのコース)を広げました。そして、グループワークアウトを試し始めました。グループライドの社会的楽しみや動機と、あなたの考えを知るためです。あなたはさらに多くのイベントを選択することで、新しいトレーニングプランが私たちのライブラリーに追加されていきます。新しいゲームプレイ機能、既存の地図への地図や拡張機能、ソーシャルライディングエクスペリエンスの強化、トレーニングやフィットネスの目標達成に向けたより良いガイダンスなど、皆さんにお届けしたいと考えています。リストはさらに向上し続けます。

チームも成長しました。毎日私たちはあなたのサイクリングパフォーマンスを向上させ、フィットネス目標を達成するのに役立つすばらしく、常に改善された経験をもたらすチームの構築に取り組んでいます。 Zwiftのスタッフは、プログラマー、アーティスト、デザイナー、テスター、コミュニティマネージャ、コーチ、マーケティング担当者、そして助けてくれる素晴らしいサポートスタッフを含めて100人以上に成長しています。

Zwiftをより大きく、より美しくするために、今日、会員価格を1500円/月に更新しました。しかし、ここまで来るのを助けてくれた素晴らしいZwiftersに感謝の言葉として、あなたの価格は1年間変わらないでしょう。この期間中に会員資格を停止して戻ってきた場合でも、あなたは現在の価格レベルを引き続き楽しむことができます。 (すべての詳細についてはFAQをご覧ください)

Zwiftでは、より多くのZwiftersがトレーニングを楽しく、報酬を与え、効果的にすることでフィットネス目標を達成できるよう、真剣に取り組んでいます。私たちは皆さんに感謝しており、Zwiftでお会いできるのを楽しみにしています!

翻訳終わり。

 

さらなる事業拡充のため月額10$から1,500円へ変更。

ただし既にアカウントのあるユーザーならば1年間は10$で利用することができます。

 

zwiftは最近リアルイベントも積極的に開催しているし、次なるステージに進むのでしょう。

公式オンラインショップでもアパレル類の扱いがなくなっていたので、もしかしたらまた再スタートするのかしら。

 

顧客ターゲットを熱狂的なファンにしていくzwiftの企業理念にはとても共感できます。

おそらく熱狂的なファンはこの程度の値上げは気にしないだろうと思います。

我が家もその1人です。